niedziela, 18 sierpnia 2013

GŁÓD BOGA


"Moja dusza bardzo pożądała więcej Boga i Chrystusa, więcej świętości, co zdawało się wypełniać moje serce aż do granic wytrzymałości. Większość czasu poświęcałem na rozmyślanie nad rzeczami Bożymi, rok po roku, często spacerując samotnie w lasach i ustronnych miejscach. Rozmyślałem, modliłem się i rozmawiałem z Bogiem. W tych czasach miałem zwyczaj wyśpiewywać moje modlitwy i myśli. Prawie zawsze wybuchałem modlitwami w różnych miejscach! Modlitwa zdawała mi się czymś naturalnym - była ona jakby tlenem podtrzymującym płomień mojego serca"
Jonathan Edwards 1703-1758

Pan Bóg działa w naszym życiu stosownie do poziomu – wielkości głodu Jego w naszych sercach.

Głód jest drogą do nasycenia. Tak wiele Boga oglądamy w naszym życiu i tak wiele rezultatów Jego łaski doświadczamy, jak wiele głodu Jego  obecności nosimy w naszych sercach.

Mt 5:6 „Błogosławieni głodni…”
Łk 1:53 „głodnych napełnił dobrami…”
Ps 42:7 „głębina przyzywa głębinę…”

Flp 3:7-14 „żeby Go poznać…”
Głód i pragnienie Boga towarzyszyły Pawłowi przez całe życie. To nie była kwestia jednego spotkania. Głód i pragnienie Chrystusa stały się w życiu Pawła źródłem objawienia Boga z którego czerpie Kościół wszystkich wieków.

Użyteczność dla Boga to sprawa głodu.
Puste naczynia są napełniane. Pełne są odstawione, zob. 2 Krl 4:1-7

Jeśli chcemy by Boża oliwa – namaszczenie płynęły do naszego życia musimy być „pustymi naczyniami”. Jest tak wiele potrzeb wokół nas. My jesteśmy ciałem Chrystusa w naszym pokoleniu. Wielkość głodu w nas oglądania Bożych dzieł jest miarą naszej użyteczności w Bożych rękach.

Co zabija głód Boga?
·         Grzech w każdej postaci i formie, np. Ga 5:19-21
·         Skoncentrowanie na rzeczach doczesnych
·         Konsumpcyjny styl życia, zob. 1 Tm 6:6-10
·         Zaspokajanie naszej duszy programami telewizyjnymi, internetem, książkami, świecką muzyką, bezproduktywnymi rozmowami… 1 Tm 5:6 „ta w której głowie są przyjemnostki, żyje wprawdzie, lecz jest martwa”, 1 Kor 15:33 „złe rozmowy psują…”

Co nam może pomóc?
·         Pokuta – nawrócenie serca. Nawrócenie oczyszcza serce z niewłaściwych pragnień i kieruje nas ku Bogu. Nawrócenie ukierunkowuje nasze pragnienia na Boga. Czyni drogę dla Jego obecności w naszym życiu, zob. Mk 1:3-4
·         Lektura Słowa Bożego, indywidualnie i w gronie braci
·         Modlitwa – miejsce ukryte
·         Post, bardzo ważna dyscyplina życia duchowego.
·         Inspiracja i zachęta z życia chrześcijan na przestrzeni wieków, którzy żyjąc z Bogiem wpływali na ludzi wokół siebie, a często na całe społeczeństwa.